Har du 4995 kr som ligger och skräpar?

Ja, nu ligger kanske inte pengar bara ligger och skräpar sådär. I alla fall inte nästan 5000 kr. Men om du skulle ha just 4995 kr över som du verkligen, verkligen inte vet vad du ska göra av. Som du liksom bara måste bli av med. Som du vill handla något för, men inte vet vad. Har du det? Troligtvis kanske man inte har det bara sådär, men jag ska ändå ge dig ett tips på något riktigt, riktigt bra du kan köpa för dina skräpande slantar.

Jag pratar såklart om en alldeles underbar Kitchen Aid. Denna fantastiskt snygga och braiga köksapparat! Jag trånade efter en länge, länge. Kikat på dem på nätet och i butik. Jämförde priser och velade fram och tillbaka, men det slutade hela tiden med att jag struntade i det. Nästan 5000 kr för en kökspryl där stora delar av pengarna sitter i designen. Nästan 5000 kr för en kökspryl vars funktioner jag redan har i två andra maskiner. Nej. Ingen Kitchen Aid.

Men önskan och längtan fanns ändå kvar. Ja, jag vet hur galet och sjukt det kan låta att en människa kan längta efter att få ha en köksmaskin i sina ägo, men om jag skrivit att det handlar om en ipad, senaste mobilen eller största tvn... Ja, då hade det säkert inte uppfattats som lika galet.

Så i somras... Ja, då gav jag mig själv ett löfte... När jag får ett nytt jobb med högre lön... Ja, då ska jag köpa mig en Kitchen Aid! Det var liksom målet. Jag var nära några gånger. Obehagligt nära. Sådär nära så att jag praktiskt taget redan hade lagt en beställning. Men varenda gång stupade jag på målsnöret.

Så i julas fick jag en liten extra julklapp av farmor. En liten slant som var helt oväntad och som kanske inte räckte till en hel Kitchen Aid, men som hjälpte mig en bit på vägen. Eftersom jag så sakteligen hade börjat inse att den där dealen jag gjort med mig själv var otroligt långt borta så sket jag i den och köpte mig min Kitchen Aid. De bästa köpet någonsin!! Den är snygg där den står på min köksbänk. Den är bra när jag ska baka (tänk bara att kunna vispa ägg och socker pösigt samtidigt som du rör ihop bakpulvret med mjölet. Lyx!). Den är perfekt.

Ja... Sen tog det inte många veckor så fick jag mitt nya jobb med den högre lönen. Precis som jag önskade, men åt fel håll. :) Kitchen Aid först, jobb sen. Inte tvärtom. Tänk så bra det blev ändå!

Så... Om du har 4995 kr som ligger och skräpar och som du inte vet vad du ska göra med. Köp en Kitchen Aid! Det är mitt råd. Nu kan jag ju inte lova att du får ett nytt bra jobb på köpet, men för mig blev det så. :)

Håll utkik på min mat- och bakblogg dagarna framöver. Då kommer det lite smaskiga recept där just en Kitchen Aid kan komma väl till pass! Until then! Ha det bra!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0