I drömmarnas värld är allt möjligt.

Ibland undrar jag hur det kommer sig att jag drömmer vissa saker. Vad är det som påverkar och skapar våra drömmar? Jag har en återkommande dröm som jag har haft ett par gånger om året så länge jag kan minnas. Jag drömmer om att jag är i en jättejättestor godisaffär. Där finns allt godis du bara kan tänka dig! I drömmen går jag runt och plockar en påse lösgodis. Jag bestämmer mig när jag kliver in i butiken att jag ska ta lite godis. Bara en eller två bitar av mina favoriter. Men så blir det aldrig. I slutet av drömmen har jag alltid en jättepåse! Och påsen bara växer och växer tills den är så stor att jag knappt kan bära den. Jag förstår aldrig hur det går till eftersom jag ju faktiskt bara har plockat ett par bitar av mina favoriter. Varje gång upptäcker jag att jag bara har lite småmynt i mina fickor och jag står där med min gigantiska godispåse och undrar hur jag ska lösa detta... Sen vaknar jag. Superskumt! Det här drömmer jag alltså ett par gånger om året och det har jag gjort sen jag var liten.

Andra märkliga drömmar jag har drömt är när jag som liten drömde att det fanns massa vargar i skogsdungen vid min skola och att vi fick skjuta ner dem med pilbågar. Eller som när jag drömde att alla människor blev zombies genom att någon högg av deras huvuden och tejpade fast dem igen. Alla blev zombies förutom jag och min kompis. När jag vaknade var jag tvungen att gå in och känna på mammas och pappas halsar om de verkligen hade huvudena fasttejpade. Jag har också drömt att jag skulle köra bakom Peter Jöback (jag har en period då jag var lite småbetuttad i just herr Jöback) i Melodifestivalen. Jag fick ha på mig en giraffkostym, vilket jag tyckte var konstigt men för Peter Jöback kunde jag göra vad som helst! När jag väl klev upp på scen var det inte alls Peter Jöback utan Christer Sjögren jag skulle köra bakom. Som tack fick jag ett gäng färgglada sugrör med små plastgiraffer på.

Inatt drömde jag ännu en konstig dröm. Jag drömde att jag var med i en dokusåpa som var en blandning mellan The Bachelor och Biggest Loser. Tanken var liksom att jag skulle banta i TV och samtidigt tävla om min drömprins. The Bachelor-killen var vrålsnygg och hade såndär superkropp som bachelor-killarna alltid har. Det märkliga var att det bara var jag som verkade vara med i själva Biggest Loser-delen så alla andra tjejer var supersnygga, smala och struttade runt där i sina små bikinis och såg sådär äckligt modellsnygga ut. Själv var jag blek, överviktig och bikinin var inte ens att tänka på. Så där satt jag i en stor morgonrock och åt en morot (jag bantade ju!) och suktade efter den där drömprinsen, men han ägnade mig inte ens en blick. Hur det slutade vet jag inte för jag vaknade.

Återigen... Vad är det som får oss att drömma vissa drömmar? Vad påverkar och skapar drömmarna? För något måste det ju vara om jag drömmer som jag gör... Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0