Uppe innan tuppen.

05.30 ringde klockan, men jag vaknade 05.25 och trodde att jag hade försovit mig eftersom det var så himla ljust ute. Jag hatar att vakna med ett ryck så och stressa upp för att då upptäcka att jag inte alls är sen. Kroppen får liksom en fullständig chock och det alldeles, alldeles för tidigt på morgonkvisten!

Anledningen till att jag är uppe innan tuppen är för att det står lagerombyggnad på schemat idag! Jag och min kollega ska slutföra det som vi påbörjade förra veckan och blir vi klara (vilket vi MÅSTE) så betyder det att vi ligger 6 veckor före i schemat, vilket såklart skulle kännas alldeles ljuuuuvligt! Då är det bara att invänta plastbackarna som kommer från v 28 och framåt och sen är lagret klart! Känns bra. :)

Det jobbiga med att gå upp såhär tidigt är att äta frukost. Jag har jättesvårt för att äta frukost vid den här tiden på morgonen. Idag har jag tvingat i mig en tallrik fil och det tog tid kan jag säga! Får bli en knäckemacka på jobbet sen.

Angående karamellen igår... Jag är otroligt sugen på att anmäla mig till loppet, men har bestämt mig för att i alla fall vänta till efter nästa lördag. Då vet jag hur ett halvmaraton känns och efter det tar jag ställning till huruvida det var såpass trevligt (kan ett så långt lopp verkligen vara trevligt?) att jag vill springa ett lika långt till sensommaren. Japp... Så får det bli! Men jag hoppas att alla mina Halmstadvänner står längs banan och hejar på mig utifall att jag bestämmer mig för att springa?! :)

Nu är det dags att bege sig till jobbet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0