Explosionsrisk och julbak.

I dagarna två har mitt huvud varit på väg att explodera. Jag har haft så ont i huvudet så jag knappt har vetat vart jag ska ta vägen. Inget har hjälpt. Det har varit en pina. När jag vaknade nu på morgonen kändes det lite bättre och såhär 1,5 h in i vaket tillstånd känns det ok. Men jag ropar inte hej än. För jag känner hur molandet ligger där någonstans bakom pannbenet och bara väntar på att få explodera igen. Så ikväll är det jag som knyter mig tidigt. Huvudet och kroppen behöver alla timmar sömn den kan få. Så det så!

Men nog om det. Till helgen väntar massa julmys! Vi ska ut med jobbet och det blir stort julbord och REA (showen alltså... Inte shopping). Ser fram emot att göra något med tjejerna som inte har med jobbet att göra. Utan bara gå ut och ha det trevligt!

Sen ska jag julbaka! Älskar att julbaka! Skrota runt i sköna kläder och baka och koka så det står härliga till. I måndags handlade jag allt på min lunch. Jisses vad saker det ska bli. Kom på mer och mer och till slut var hela korgen full av olika sorters socker, smör, grädde, kryddor och annat smask. Planen är pepparkakor (med hemgjord deg såklart), saffransskorpor, två eller tre sorters knäck (vanlig, ingefära och eventuellt lime/apelsin), mintkyssar, chokladkola med lakrits och så fudge. Japp här är man ambitiös! Men det är ju så roligt! Utmaningen blir såklart att inte äta upp allt.... Jag har noll karaktär och hade säkert lätt kunnat äta knäck och fudge tills det sprutade ur öronen på mig. Det är ju såååå gott! Så nu ska karaktären testas. :)

Nej... Dags att bege sig. Ha en finfin onsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0