Det var visst röd dag.

Sitter inkrupen under min varma filt. Jag fryser. Kroppen är förkyld och hängig. Det småregnar ute och jag är allt annat än sugen på att jobba. Det är nu jag frågar mig varför jag inte var ledig över påskhelgen. Det var ju så tanken var från början, men det är lätt att vara efterklok.

När jag började klä på mig ytterkläderna för några minuter sen insåg jag att det är röd dag idag. Alltså går inte bussarna som de ska göra på en måndag. Alltså har jag missat min buss med några minuter. Alltså måste jag vänta nästan 30 minuter på nästa. Alltså ingen idé att gå ut till bussen redan nu. Därför kurade jag in mig i filten igen i väntan på nästa. Här hade jag velat stanna kvar. Bara en liten stund till. Eller hela dagen. Kolla på film. Lyssna på regnet. Slumra lite...

Nej! Snart lär jag inte komma härifrån! Så nu ska jag sluta tänka så och pallra mig upp ur soffan!

Ha en bra annandag påsk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0