En protest mot icke-våren.

Det är så tråkigt med detta gråväder och kalla temperaturer. Jag vill ha riktig vår nu! Med sol, värme och tunna kläder. Jag är trött på tjockkoftan under jackan. Trött på gåshuden. Trött på det gråa.

Så idag gör jag protest mot ovåren. En färgglad protest. Kanske kan det locka fram våren? Kanske kan jag göra någon glad?

Så idag kör jag på äppelgröna byxor (från HM). Riktigt knalläppelgröna. Till det kör jag en vit spetsblus (Lindex) och äppelgröna örhängen (urgamla och minns inte var de inhandlades). På jobbet står ett par nyinköpta korallröda ballerinaskor som ska invigas. Jag satsar på att skrämma bort gråvädret. Så nu vet du vem du ska tacka om våren kommer :).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0