Fåglarna har landat.

Jag gillar när man springer på saker sådär när man inte riktigt hade planerat det. Ett fynd. Något man bara måste ha. Dagens fynd kan man nästan säga så om. Men bara nästan.

När jag var och fixade håret i helgen hade min systers kollega på sig en så himla fin blus! Den var kort i magen framtill och lite längre bak i ryggen. Sen var det säkerhetsnålstryck på den och knappar i ryggen. Väldigt fin!!

Därför blev jag så glad när jag sprang på samma blus idag men i annat tyg. Det är en modell jag kanske inte hade valt att prova i vanliga fall. Jag hade nog trott att jag inte skulle gilla den på mig. Just för att den är kort i magen (man har ju såklart ett linne under, men ändå). Men den var ju så fin på henne och då kanske den passar mig med? Jag chansade. Utan att prova. Testade när jag kom hem och jag gillar den skarpt!

Tyget är lite blekrosa och fyllt med små fåglar! Ja... Även det rätt ovanligt för att vara jag, men jag älskar den! Och så knapparna i ryggen. Snygg detalj! Japp den behåller jag. I vår är det jag som går med fågeltröja med kort midja!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0