Obehagligt bra i fas.

Jag är en person som alltid är ute i god tid. När jag är hembjuden till folk kommer jag alltid i tid! De gångerna jag har varit sen så finns det alltsom oftast en bra ursäkt - bussen var sen, det var halt ute så jag var tvungen att gå långsamt osv.

Men... Det finns ett annat undantag. Nämligen när jag ska ha fest eller middag. Eftersom jag är perfektionist ut i fingerspetsarna så godtar jag inte en halvdan tårta. Då bakar jag om. Jag vill att minsta detalj ska bli som jag vill! Även om gästerna säkert är nöjda ändå (borde lärt mig av min inflyttningsfest för två år sen då den mest uppskattade tårtan var den som var sekunder från att ryka ner i soptunnan...)! Därför är jag ofta sen. Stressar och hoppar in i duschen typ 45 min innan gästerna kommer.

Idag är jag dock obehagligt i fas. Riktigt obehagligt i fas. Nästan lite före. När kommer bakslaget!? Fy! Det kryper i kroppen för hur kan jag vara klar med de tunga bitarna redan nu? Nej... Nu ska jag fortsätta så jag ligger lite före när det går åt helvete!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0