När alla skor står på jobbet.

Eftersom det har regnat de senaste dagarna har det varit gummistövlar som har gällt till och från jobbet. När det idag var uppehåll tänkte jag skippa stövlarna och köra skor i stället. Men när jag stod där i hallen och skulle bege mig till bussen insåg jag att i princip alla mina lämpliga skor (läs: typ höstskor) står på jobbet. De står fint uppradade i min skrubb till kontor. Så hemma finns ballerinaskor, pumps, sandaletter och textilkängor (liiite sjukt är det att jag var nära att skriva varugruppsnumrena i stället... Det är så jag tänker när jag tänker skor).

Vad är problemet? kanske du tänker...? Jo.... För det första. Ballerina, pumps och sandaletter är för kallt. För det andra. På mig idag har jag en lite finare klänning. Smutsiga och slitna textilkängor är inte direkt kompis med finklänning...

Så när jag stod där i hallen hade jag tre val - gå i gummistövlar trots att det inte regnar, frysa väldigt mycket om fötterna eller missmatcha helt och totalt! Jag valde det sistnämnda. Tur att jag har annat på jobbet....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0