Purple rain.

Solen skiner! Underbart! Det går att ha jackan uppknäppt utan att frysa. Också underbart. Ungefär lika underbart som att det redan är onsdag. Ja, nu spelar det ingen större roll för mig eftersom jag jobbar i helgen, men ändå. Ett steg närmre nästa helg (som jag egentligen inte ser fram emot särskilt mycket eftersom jag då ska "springa" varvet... Vad tänkte jag?). Tänk vad allt kan vara underbart när solen skiner :).

Idag kör jag vårig klänning. Lite kort sådan inser jag nu när jag sitter på bussen, men jag har ju strumpbyxor på mig så det får gå an. Klänningen köpte jag för några år sen när jag var inne i en riktig klänningsperiod. Jag köpte klänningar var och varannan dag och praktiskt taget levde i dem. Den här köpte jag trots att jag hade tokköpstopp på klänningar. Den var ju så billig. Och fin. Kanske 249 kr på Monki eller något liknande. Jag blev kär i den. I modellen. I färgen

Jag använde den mycket. Bland annat på Liseberg en varm sommarkväll när jag körde femkamp. Det minns jag extra väl eftersom den blåste upp mitt under en av grenarna och jag därmed visade såväl tunna strumpbyxor som underbyxor för kön bakom. En stoooor kö dessutom. Många skrattade, men det fick jag bjuda på. :)

Ett annat minne av klänningen var att jag hade den på mig på en anställningsintervju. Jag dressade upp mig över öronen och gjorde i min mening min kanske sämsta intervju någonsin. Jag minns inget från den eftersom allt jag tänkte på var att inte bryta ihop och gråta mitt framför den man som kanske skulle bli min chef (FYI jag fick inte jobbet, men var ändå sjuuuukt stolt över att jag lyckades ta mig igenom det utan tårar).

Sen glömdes klänningen liksom av. Den har använts någon enstaka gång, men ändå fått hänga kvar i garderoben. Så hittade jag den i morse när jag hade en såndär jagharingetatttapåmigtrotsattjagharhelagarderobenfullavkläder-kris. Då tänkte jag att den får det bli! Och så blev det. Något kort, men det får jag väl bjuda på :).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0