Regn. Regn. Regn.

Grått och trist. Regn och rusk. Tråkigt!

Tiden verkligen springer iväg för tillfället och varje dag önskar jag att jag hade kunnat trycka på paus. Bara för att få några sekunder, minuter, timmar och kanske till och med dagar extra! Någon som vet hur man gör det? Tillfällig kloning skulle också funka. Någon?

Nu till något heeeelt annat! På lördag ska jag då springa Göteborgsvarvet igen. Nej nu ljög jag... Springa lär jag inte orka. Kanske några kilometer, men nästan 2,2 mil känns som ett skämt just nu. Senast jag sprang ute var i augusti (för jag gissar att det inte räknas att springa till bussen?!). Senast jag sprang alls var på löpband för kanske 3 månader sen (för även här räknas väl inte att springa till bussen?!). Så för mig blir det till att lufsa. Gå. Promenera. Power walka. Kalla det vad du vill. Men att kalla det springa, löpa eller jogga är att ta i.

Så..... Om du är i Göteborg i helgen och ska heja på någon så är jag hon som inte springer och ser allra mest trött ut. Förmodligen har jag ett rätt plågat ansiktsuttryck och ser ut att vara redo att ge upp när som helst. Trots att jag går. Ser du mig så heja lite. Inte för högt. Jamen det räcker med att du vinkar lite på mig. Då skulle jag bli glad!

Om jag förra året hade målet att ta mig runt så är det verkligen mitt allra högsta mål även på lördag. Kommer jag runt är det lite av ett mirakel.

Nu ska jag åka lite buss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0