Inatt sov jag under ett fluffigt, rent moln!

På somrarna när nätterna är varma så brukar jag ta bort täcket och sova med bara påslakanet. Det är ofta räddningen när sovrummet är som en bastu. Sen sover jag så i några månader tills temperaturen ute och i sovrummet sjunkit några grader.

Hur skönt det än är att slippa täcket under sommaren... Ja, lika mysigt är det att stoppa tillbaka det när nätterna är svalare. För oj så fluffigt och skönt det är med täcke! Det blir liksom en helt annan sovkänsla att ha ett stort täcke runt omkring sig gentemot ett påslakan.

I vanliga fall brukar jag vänta framåt början/mitten av september innan täcket får komma tillbaka till sängen, men igår kunde jag inte vänta längre! Täcket fick flytta in i påslakanet igen och med fönstret öppet och med den kyligare kvällsluften som strömmade in... Ja då var det underbart med det fluffiga täcket!

Till råga på allt hade jag också nya påslakan! Underbart alltså! Så där låg jag under ett rent, fluffigt moln och mötte John Blund i den svala luften. Lovely!






Vill passa på att välkomna lille Victor till världen! Du ville så gärna komma ut att du knackade på mammas mage redan 3 veckor innan du skulle. Grattis min fina Sandra! Jag hoppas på att snart få träffa din lille pöjk!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0