Vissa är man så glad att man har hittat.

Onsdag kväll. Ännu en dag till ända. Lyckades beta av ganska mycket idag faktiskt. Lovely! Tre långa arbetsdagar kvar innan jag får två dagar ledigt och sen drar vi igång en redig monstervecka. Hujedamej! Jag är så innerligt glad att jag älskar mitt jobb av hela mitt hjärta. Hur hade jag klarat det annars?!

Jag kom att tänka på en sak innan. Hur glad jag är över att ha hittat människorna som jag har i mitt liv. Att ödet och små tillfälligheter har gjort att man har funnit varandra. Det kan handla om en person man åt tacos med var och varannan dag eftersom båda var unga och bodde hemifrån. Eller någon man först var på nattklubb med för att sen sitta uppe och käka snabbmakaroner med ost, smör, ketchup och vit salladsdressing på (ja då var det gott, men så gick vi på gymnasiet och hade inte sådär väldans mycket pengar att röra oss med). Det kan också handla om att somna i varsin fåtölj framför Dirty Dancing med balklänning, håruppsättning och hela fadderullan. Eller varför inte att ha en fikatradition varje vecka. Eller att stå längst fram i mitten på samma träningspass i ett par år. Det kan till och med handla om en så simpel sak som att elda apelsin i ett kök hemma hos några man knappt känner. Men just där och då vet man att det är en person som finner en plats i ens hjärta. Någon som betyder mycket för en. Och de personerna (jag hoppas att ni vet vilka ni är!) är jag så enormt tacksam över att jag har funnit. Vad vore jag utan er?

Japp. Det var dagens djupa tankar. Nu ska jag sova så jag orkar med monsterdagen imorgon. Sov sött!!!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Vilket fint inlägg Becca! Jag blev varm hela vägen in i själen. Hmm... Tycker jag känner igen det där med att elda apelsin?! :) Och du, jag är jätteglad att jag har dig i mitt liv! Tusen kramar!

2012-04-26 @ 13:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0