Energins berg- och dalbana.

Det känns som att energin åker berg- och dalbana inom mig just nu. Ena dagen känner jag att jag har massa energi och hade kunnat göra precis vad som helst. Dagen efter kan vara totala motsatsen och det är ansträngande att ens gäspa!

Såhär är det alltid när hösten börjar smyga sig på (ja det är sommar ute just nu, men mörkret kommer tidigare och tidigare), men jag tycks aldrig lära mig att det är så. Varje år blir jag chockad och undrar vad som händer. Varje år försöker jag åtgärda det genom mer eller mindre sömn. Mer eller mindre aktivitet. Inget hjälper. Energin åker berg- och dalbana ändå och det får jag snällt acceptera.

Men det är jobbigt. Att ena dagen ha all energi i världen för att nästa dag åka hissen rakt ner i källaren!

Nu är det i alla fall bara några timmar kvar till helg. Sen väntar en vecka med kickoff på jobbet. Efter den en låååång arbetsvecka och sen är det snart dags för semester! Längtar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0