Flera kilogram lättare.

Det började med ett mätningsresultat i fredags som var bättre än förväntat. Där föll första stenen. Själen kändes aningen lättare.

Det fortsatte igår med att alla papper blev påskrivna och klara. Nästa sten föll. Själen kändes näst intill helt lättad.

Så idag fick jag mitt hår fixat fint, blont och kort. En befrielse att bli av med den raggiga nacken, flärparna vid öronen, den hängiga luggen och den pinsamt rejäla utväxten.

Allt detta får mig att känns mig flera kilo lättare. Det är återigen lättare att andas och stressen i bröstkorgen har lättat. Helt plötsligt upptäckte jag att träden har slagit ut. Gräset är alldeles grönt. Syrenerna har blommat och luktat ljuvligt! När hände detta?

Tänk vad några kilogram stress, press och hår kan göra!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0